Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris entrevista. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris entrevista. Mostrar tots els missatges

dilluns, 27 d’octubre del 2014

Entrevista a la Fàtima



L’entrevista a la Fàtima

1.Quants anys tens?  31 anys.

2.Tens fills? No .

3.Quina va ser la teva inspiració pel patinatge artístic? Quan era petita veia a les meves amigues fent patinatge  i en vaig voler fer.

4.A on vius? Hostalric.

5.Quin cotxe tens? Un Ford focus negre.

6.Tens marit? No, visc sola.

7.Tens mascotes? No, perquè no tinc temps per cuidar-les.

8. Quants anys  portes patinant? Vaig començar amb 6 anys i ja saps que ara tinc 31 anys  fes els càlculs.
9.Quina estació del any t`agrada mes? L’ estiu sens dubte.

10.Alguna vegada has pujat al pòdium ?si, en vàries ocasions.

11.Alguna vegada has guanyat  un trofeu? Sí, però el més important es la satisfacció de participar i fer-ho bé.

Fins aviat, Fàtima! 

                                                     Arnau Ortega Casanovas 

dissabte, 25 d’octubre del 2014

ENTREVISTA A GLÒRIA BUSQUETS



Em trobo a la Plaça de Baix, al costat de la tapisseria Jaume, i la Glòria Busquets, la professora de dibuix per a totes les edats, ens dedicarà un temps per poder fer-li l’entrevista.

De petita, t’agradava dibuixar?
Sí, molt. Sempre dibuixava a tot arreu, a les vores de les llibretes...etc. Encara és l’hora que quan m’avorreixo, dibuixo, jo sempre dibuixant.

Com vas aprendre tan bé ha dibuixar?
Anant amb una escola, és la manera que s’aprèn.

Què et va inspirar per fer classes de dibuix?
M’ho van demanar i vaig acceptar. M’hi vaig trobar tan a gust, que vaig decidir seguir fent classes de dibuix, perquè a més a més, m’agradava estar amb nens i amb gent.

Quan vas començar a fer classes de dibuix?
Ara fa uns 28 anys, vaig començar a donar classes definitivament l’any 1987.

Quantes tècniques saps per pintar?
Moltes, és molt difícil de tantes que n’hi ha, però en diré algunes: llapis, oli, aquarel·la, aerografia, digital, pastels...

Quins són els colors que més fas servir per pintar?
Els colors que més faig servir, són els colors bàsics: blau, groc i magenta (el vermell de veritat).

Quins tipus de pintura o colors per pintar són els que més fas servir tu?
A mi m’agrada més fer servir les pintures d’oli, les temperes, colors de fusta i tinta. Això no vol dir que no faci servir altres maneres, senzillament, les que t’he dit són les que més faig servir.

Què sols recomanar als teus alumnes?
Que practiquin molt a dibuixar, així les coses i els dibuixos, cada cop els hi surten millor.

Et diverteixes, amb els teus alumnes?
Sí, molt. Sobretot quan es comporten, i si fan broma, en el moment adequat.

Quan dibuixes, t’envaeix algun tipus de sentiment (alegria, etc...)
M’agrada molt pintar, pots sentir alegria, pau... però quan et surt  malament, sents ràbia.
Com t’agrada més pintar, en un quadre, en paper...?
Amb tot, però m’agrada més pintar quadres, perquè ja he dit que a mi m’agrada pintar amb temperes, és la manera de pintar els quadres.

Quins tipus de dibuix són els que més dibuixes, (paisatges, animals, etc...)?
M’agrada dibuixar persones, perquè m’agrada la vida.

Com t’inspires per fer un dibuix?
Mirant i observant.

Fas alguna cosa més, apart d’ensenyar a dibuixar?
Sí, pinto per mi al meu aire o perquè m’ho demanen, faig cartells i més coses.


Moltes gràcies, estem molt agraïts pel temps que ens has estat atenent i responent les preguntes. I així ens acomiadem de la Glòria Busquets.

FINS UNA ALTRA!!!!!!!!!!!!!

                                                                                                                     Isabel Cros










dimarts, 21 d’octubre del 2014

ENTREVISTA AL SENYOR JOAN SÀNCHEZ

Em trobo aquí, al local social del club petanca Breda amb el seu president senyor Joan Sànchez per fer-li l’entrevista.

Joan, com va arribar la petanca a Breda?
A Breda la petanca va arribar a finals dels anys 60 per el senyor Rufino Pérez que tenia una casa aquí a Breda i era jugador del club petanca Barcelona.

A quin any va ser fundat el club petanca Breda?
El club petanca Breda va ser fundat a l’any 1972.

Quants socis hi han a l’actualitat?
El club petanca Breda a l’actualitat conté amb un centenar de socis més o menys.

Com funciona el club socialment?
El club funciona entre 6 o 8 socis triats per tots els socis que formen la junta.

Competicions que juga el club petanca Breda.
El club petanca Breda juga la lliga del Montseny amb 2 equips que juguen el febrer i el juny i al setembre comença la copa de la lliga del Montseny que acaba al mes de gener. A més a més, el mes d’agost s’organitza un torneig que venen jugadors de tot Catalunya per Nadal fem un torneig familiar per a tots els socis amb una petita panera per a tots els jugadors.

Com es manté la petanca econòmicament?
Gràcies a la col·laboració dels socis mitjançant una quota anual, rifes socials i també amb l’ajut de l’Ajuntament amb el manteniment del local social.

Moltes gràcies per tot, Sr. Joan!!      Judit Pol                                                                                  

dilluns, 20 d’octubre del 2014

Entrevista a l'Eva Gonyi



La Maite i jo (la Ivanna) hem volgut entrevistar a l'Eva Gonyi, una membre de l’associació de dones de Breda. Ella té 49 anys.

1)  FAS ALGUN ESPORT?
Faig padel, gimnàs, i caminar.
2) QUANT TEMPS FÀ QUE ESTÀS A LES DONES DE BREDA?
Fa 7 anys que estic aquí i se m'ha fet molt curt tots aquests anys.
3) ET DEDIQUES A ALGUNA COSA MÉS APART DE LES DONES DE BREDA?
Jo nomes faig les dones de Breda i  sóc mestressa de casa
4) QUE ET VA INSPIRAR PER ENTRAR A LES DONES DE BREDA?
Em va inspirar 1 activitat pel poble, i per les dones.
5) HAS INCORPORAT ALGUNA IDEA PER MILLORAR LES DONES DE BREDA?
A la junta som 10 persones i anem donant idees.
6) PREPAREU VOSALTRES LES FESTES MAJORS DE BREDA?
Nosaltres només provoquem la festa de la Socia, el pessebre vivent, activitats per la festa major, curses, bicicletades i la fira d'entitats.
7) US AGRADA ORGANITZAR AQUESTES FESTES?
Si ens agrada i sempre volem fer propostes pel poble.
8) PREPAREU ALGUNA COSA APART DE LA FESTA MAJOR?
Preparem activitats ludiques i cursets.
9) TU VOLIES FORMAR PART DE LA UNIÓ DE LES DONES DE BREDA?
SI, un dia van venir la presidenta i vicepresidenta i elles m'ho van proposar, jo m'ho vaig pensar i vaig dir que sí.
10) ET TROBES A GUST A L'ASSOCIACIÓ?
Jo em trobo molt a gust i espero seguir uns anys més.
11) QUANTES COMPANYES TENIU ALLÀ?
Som 10 a la junta i cada cert temps ens van substituint.
12) ET TROBES A GUST AMB LES TEVES COMPANYES?
SI, em trobo molt a gust.
13) QUI ES LA PRESIDENTA?
La presidenta és la Dolors Roca.
14) T'AGRADARIA SER LA PRESIDENTA DEL CLUB?
No, ja estic bé formant part de la junta.
15) T'AGRADA COM TREBALLA LA PRESIDENTA?
SI, es una dona molt imaginativa i un model a seguir per la resta de la junta.
16) DE PETITA JA VOLIES SER UNA DONA DE BREDA?
De petita no existia l'associació de dones i crec que les nenes d'avui en dia els hi agradaria formar-ne part.
17) QUAN VAS SABER QUE ERES UNA MEMBRE DE LA ASSOCIACIÓ DE LES DONES DE BREDA, ET VAS ALEGRAR?
A mi m'ho van preguntar i jo vaig dir que sÍ, estava alegre perquè m'ho havien dit a mi.
18) QUINA SERA LA SEGÜENT PROPOSTA PER AL POBLE DE BREDA?
Volem fer el pessebre vivent al “Poble Espanyol” de Barcelona, i sempre millorar el poble.

MOLTES GRÀCIES EVAPER DEIXAR QUE ET FÉSSIM L'ENTREVISTA I CONTESTAR TOTES LES NOSTRES PREGUNTES!
ADÉU!!
                                                                                        IVANNA I MAITE

diumenge, 19 d’octubre del 2014

Entrevista a Selva FM


ENTREVISTA a Selva FM Ràdio

Hola, nosaltres (la Marta i jo) hem decidit fer l'entrevista a Selva FM, la ràdio.
Hem anat a preguntar a la biblioteca de Breda a una sala que és el lloc on és fa.
Ens ha respòs les preguntes un noi jove i simpàtic, anomenat Jonatan.

Quants anys fa que Selva FM està aquí a Breda?
A Breda porta anys,es va obrir al 1999.

Abans de tenir el nom de Selva FM teníeu un altre?Quin?
Sí, la ràdio.

Hem sentit que heu estat treballant a Hostalric,Riells i ara a Breda,és veritat?
A Riells i ara Breda sí, però Hostalric no perquè porta més anys oberta,per tant, no hi havíem anat.

És molt difícil aquesta feina?
No és molt difícil, perquè ja porto anys. Per la gent que comença ara una mica sí, però vas agafant pràctica.

Quin tipus de música poses?
De tots els estils (pop espanyol,catalana...).

Quines cançons són les més demanades?
No hi ha un nom concret per les cançons més demanades, però d’estils és la pop (la més moderna).

Et trobes a gust en aquest treball?
Molt.

T'agrada la música o estàs treballant aquí perquè és l’única cosa que t´'ha sortit?
M'agrada bastant escoltar-la. Em relaxa molt.

                                                                                                           Marta i Clara

Entrevista a Ivan Heras (Banc del Temps)


Entrevistat: Iván Heras
El Banc de Temps és una xarxa d’intercanvi de serveis entre la gent del poble. És una organització sense ànim de lucre. Ajuda a conèixer els nostres veïns i treballar amb ells per fer poble. També facilita la integració de nouvinguts.

1.      Quan va començar el Banc de Temps?  Va començar al 2010 , al maig es va parlar i a l’octubre ja estava creat. I es van fer els documents, perquè fos oficial.

2.      I per què ?  Hi havia un Banc de Temps al barri de Gràcia i ens va cridar l’atenció que no s’utilitzés els diners i tot fos amb temps.

3.      Com funciona?  Quan un soci es vol apuntar ha d’emplenar una sol·licitud i oferir els seus serveis, és responsable dels seus serveis. Hi ha una llista amb els serveis que només poden veure els socis.

4.      Quantes persones sou ara mateix?  Ara mateix som 142 . S’hi està apuntant molta gent, en un mes ja s’han apuntat 15 persones.

5.      Com es fa per apuntar-se?  S’ha d’anar al Centre Cívic dimarts i divendres de 18:30 a 20:00 i dimecres de 9:30 a 11:00. Per e-mail: bancdetempsdebreda@gmail.com o buscar ‘bancdetemps de Breda’ al Facebook, o al nostre blog bancdetempsdebreda.wordpress.com

6.      Iván , tu que ets un dels socis fundadors que significa el Banc de Temps per tu ?   Conèixer molta gent i veure com la gent a través del Banc de Temps es conegui i s’ajudi entre ells.

7.      I els demès que creieu que pensen del Banc de Temps?  Crec que els agrada perquè participen i s’apunta molta gent.

8.      A la gent que no coneix el Banc de Temps que els hi diries per tal que s’apuntessin?  No hi ha diners entremig i és una manera d’ajudar-nos entre tots.

9.      Creus que va ser una bona idea?  Sí, desprès vam començar i vam veure que a molta gent els va agradar. Primer érem 10 i ara ja som 142. Calculem que les activitats del Banc de Temps impacten entre el 5% i el 8% de la població total. Aquestes 142 persones només són els adults i no totes les parelles, els menors i els avis que també participen.

10. A través del Banc de Temps què fas?  Vaig a ioga , i més endavant demanaré electricitat i ajuda per la mudança. Per la meva banda, ofereixo cuina tailandesa i món laboral, currículum.

                                                       Laura i Paula  19/10/14  6éB                 

Entrevista a en Pere Rosell (perruquer)



ENTREVISTEM A EN PERE ROSELL

Anem al carrer Sant Sebastià a buscar en Pere Rosell i li anem a fer una entrevista. 
En Pere té 45 anys i és el perruquer del poble, va néixer el 1969 i és fill de perruquera.   

COM ET DIUS ?
Pere Rosell Batlles.
QUINA EDAT TENS?
45 anys. 
QUAN VAS NEIXER?
El 14 de juny de 1969.
TENS GERMANS O GERMANES?
No tinc germans, sóc fill únic.
COM ES DIUEN ELS TEUS PARES?
Pere i Sencior.
DE PETIT JA VOLIES SER PERRUQUER?
No, encara no ho volia ser.
QUANTA GENT SOU A LA PERRUQUERIA?
A la perruqueria som tres persones: l’ Eli, La Glòria i jo.
PERQUÉ ET VAS VOLER DEDICAR A SER PERRUQUER?
Perquè volia un treball i la meva mare ja era perruquera i em va fer provar. 
QUANTES HORES TREBALLES DIÀRIES?
Treballem 10 hores diàries.
TENS PROBLEMES AMB L’OFICI ?
No tenim cap mena de problemes amb l’ofici.
A QUE ET DEDIQUES EN EL TEU TEMPS LLIURE?
En el meu temps lliure em dedico a pensar.
ET DEDICAVES A ALGO MES  ABANS DE SER PERROQUER?
Abans de ser perruquer no em dedicava a res més.
QUANTS ANYS PORTES TREBALLANT DE  PERRUQUER?
De perruquer porto treballant 31 anys.
LA PERRUQUERIA LA VAS DEMANAR FER TU ?
La vaig demanar fer.

Ens acomiadem d’en Pere després una entrevista emocionant i divertida.

BLANCA I GERARD                     

dijous, 16 d’octubre del 2014

Entrevista a Jordi Badia (pare)

ENTREVISTA A JORDI BADIA

Trobem a Jordi Badia en un poble anomenat Breda. Està situat en el carrer sant Francesc. Va néixer a Barcelona al 1963. Té 51 anys, està casat i té un fill. Abans era editor i ha estudiat arts gràfiques. Li agrada el teatre i el ball, i els esports, ja que fa un temps també va ser entrenador d’un equip femení de handbol. 

A QUÈ ES DEDICA CONCRETAMENT QUAN UN PRESIDENT DIU QUE ÉS UN PRESIDENT?

Les tasques són de fet les d’ajudar a l’equip, a què el club tiri endavant. Les tasques són moltes: La relació amb la federació, buscar diners, subvencions, assemblees.

SOU MOLTS, A LA JUNTA?

Actualment som sis. Tot hi així, també hi ha altra gent que també ajuda. Hi ha dues seccions: una d'hoquei i una altra de patinatge artístic. Alguns càrrecs són: president, secretari i tresorer.

PER QUÈ VAS DECIDIR SER PRESIDENT?

Principalment per “donar un cop de mà”. Normalment penses: que poden fer els altres per a mi, tu penses que puc fer per ells? De fet el meu fill es va apuntar a hoquei i jo vaig decidir “posar un granet de sorra” sobretot perquè tenia temps.

T’OCUPA MOLT TEMPS SER PRESIDENT?

No faig tantes coses com voldria però si pogués en faria moltes més.

TÉ MOLTES DIFICULTATS SER PRESIDENT ANANT AMB CADIRA DE RODES?

No especialment. La dificultat és el càrrec mateix. La cadira només és una qüestió física. La dificultat és fer de mitjancer entre tots, tenir molta paciència per entendre les coses de tothom, cadascú pensa en les seves coses i a vegades no pensa en les coses de l’altre. La dificultat és que tots estiguin d’acord.

A QUE ET DEDIQUES EN EL TEU TEMPS LLIURE?

Llegir, televisió, escolto força la ràdio, música. Últimament estic enganxat a un joc d’internet d estratègia.

A QUÈ ET DEDICAVES ABANS DE SER PRESIDENT?

Sempre m’ha agradat estar en col·lectius culturals: u97KOU,el grup teatre Tabola, com a director de la coral dels avis.

QUANTS ANYS PORTES SENT PRESIDENT?

Aquesta serà la tercera temporada.

VOLIES SER PRESIDENT O VAN SER ALTRES QUE T'HO VAN SUGGERIR?

Això és culpa del meu fill. És necessitava cobrir aquesta plaça i al final vaig acabar sent jo. De fet jo no volia ser president, jo volia donar un cop de mà i al final vaig acabar sent-ho.

PER QUANTS ANYS PENSES SEGUIR SENT PRESIDENT?

Per la meva part és més una qüestió de salut. També s’ha de deixar lloc als altres.


Ens acomiadem de Jordi Badia. Ha estat tot un honor fer una entrevista amb ell.

MARC.M I JORDI



dimarts, 14 d’octubre del 2014

Com fer una bona entrevista?

Hola, alumnes de 6è!

Aquí sota teniu un enllaç on podeu consultar totes les passes que cal fer per redactar una bona entrevista.
Esperem que us surtin d'allò més bé!


http://www.xtec.cat/~cbarba1/webquest/suportscafolds/ferentrevista.htm