Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris judith pol. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris judith pol. Mostrar tots els missatges

dimecres, 21 de gener del 2015

Conte viatger 6è B. L'IRIA I EL MUSSI VAN A FRANÇA



A l'Iria li agrada molt Paris( França), des de petita hi volia anar. 
Va pujar a l'avió i va començar el viatge. Quan va arribar es va allotjar a un hotel molt bonic, que es deia Hotel Cinq Codet que estava a Paris. L'hotel era de cinc estrelles i a en Mussi li va agradar molt. L' habitació de l'Iria era gegant, tenia de tot, només entrar et trobaves amb un passadís molt i molt gran. Llavors al cantó del passadís hi havia el lavabo que era també gegant.
Venia molt cansada del viatge i se'n va anar a dormir i en Mussi també. Quan es van despertar, bé els van despertar, van anar a esmorzar. Van esmorzar Foie gras que portava fetge d'au, a l'Iria no li va agradar gaire però a en Mussi li va encantar. 
Quan van acabar d'esmorzar vam anar a veure algunes coses de Paris. L'Iria va conèixer a una nena que es deia Diana. Li va explicar moltes coses i l'Iria l'entenia bastant bé perquè desde feia bastants anys l'Iria va estudiar aquest idioma i molts més. La Diana es va fer molt amiga d'en Mussi. La Diana li va dir a l'Iria que algun dia vindria a Catalunya. Van fer algunes voltes per Paris, i els hi va agradar molt. Van pujar a dalt de tot de la torre Eiffel i veia totes les persones, es veien molt petitonetes. Quan ja era la hora de dinar vam anar a l'hotel, van acordar que ens trobarien al cantó de l' hotel d'on s'allotjaven l'Iria i en Mussi. Van dinar Quiche Lorraine i a l'Iria li va agradar molt i a en Mussi de tant que li va agradar va repetir plat, però l'Iria  ja no podia més. El Quiche Lorraine es tractava de nata i ou amb una salsa coneguda com migaine. Llavors, després de dinar es van tornar a trobar amb la Diana i s' ho van passar molt i molt bé. La Diana li va dir que un dels hotels més famosos era l'hotel Ritz però aquest hotel també és a Barcelona i més llocs. L'Iria i la Diana es van fer molt amigues. Quan ja s'estava enfosquint van anar a un carnaval que feien molt sovint que es deia Dunkirk. En aquest festival anaves per ballar i passar-s'ho bé. Quan ja estava a l'hotel, l'Iria se'n va anar a sopar. Van sopar cassoulet, un dels seus plats preferits del dia , el de l'Iria portava cansalada. Aquella era la última nit, pel matí ja se'n havien d'anar. L'Iria i en Mussi es van acomiadar de la Diana i se'n van anar cap a l'avió.

CONTINUARÀ
Judith
 

dimarts, 21 d’octubre del 2014

ENTREVISTA AL SENYOR JOAN SÀNCHEZ

Em trobo aquí, al local social del club petanca Breda amb el seu president senyor Joan Sànchez per fer-li l’entrevista.

Joan, com va arribar la petanca a Breda?
A Breda la petanca va arribar a finals dels anys 60 per el senyor Rufino Pérez que tenia una casa aquí a Breda i era jugador del club petanca Barcelona.

A quin any va ser fundat el club petanca Breda?
El club petanca Breda va ser fundat a l’any 1972.

Quants socis hi han a l’actualitat?
El club petanca Breda a l’actualitat conté amb un centenar de socis més o menys.

Com funciona el club socialment?
El club funciona entre 6 o 8 socis triats per tots els socis que formen la junta.

Competicions que juga el club petanca Breda.
El club petanca Breda juga la lliga del Montseny amb 2 equips que juguen el febrer i el juny i al setembre comença la copa de la lliga del Montseny que acaba al mes de gener. A més a més, el mes d’agost s’organitza un torneig que venen jugadors de tot Catalunya per Nadal fem un torneig familiar per a tots els socis amb una petita panera per a tots els jugadors.

Com es manté la petanca econòmicament?
Gràcies a la col·laboració dels socis mitjançant una quota anual, rifes socials i també amb l’ajut de l’Ajuntament amb el manteniment del local social.

Moltes gràcies per tot, Sr. Joan!!      Judit Pol