Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris conte viatger. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris conte viatger. Mostrar tots els missatges

dilluns, 1 de juny del 2015

El conte viatger de 6è B. Bulgària



L'ÍRIA I EN MUSSI A SOFIA (BULGÀRIA)

L'Íria va anar a l’aeroport de Finlàndia per anar amb l’avió fins a Sofia (Bulgària).
Van decidir anar a Sofia (Bulgària), perquè quan ella era petita, a la seva escola hi havia una nena de Bulgària i sempre deia que era molt bonic i divertit.
Va arribar sobre les 1:00 hores i va anar a dinar un plat mol tradicional de Sofia: Shopska salad (és amanida de tomàquets, papions, ceba, olives...).
Quan va acabar de dinar va anar a buscar un hotel,  va trobar un anomenat TripAdviso. L’hotel era gran, molt bonic i sobretot de luxe.
Va instal·lar-se, va desfer les maletes i es va anar a visitar: museus, esglésies...Tot el què se'n diu antiguitats.
Un dia després  va arribar en Mussi perquè no el van deixar pujar a l’avió.
Va anar a veure moltes catedrals com per exemple la catedral de Aleksander o la de San Joseph...
Per celebrar l’arribada d’en Mussi van anar a sopar. De primer plat van menjar Tarator (sopa de maduixa), de segon  van menjar Sirene (formatge fresc amb salmó) i de postres Kiselo Mlyako i iogur.
El dia següent va anar a veure el mercat de Sofia (Bulgària)
Va comprar de tot de menjar i també va comprar un llibre de receptes típiques d’allà.
Ella va provar de fer Tarator però no li va sortir molt bona mes aviat dolenta però estava comestible.
La Iria va decidir que els últims dies que li quedaven, anirien sempre a un restaurant i així va ser, van anar els últims dies van anar a esmorzar, dinar, berenar i sopar fora.

 

dilluns, 25 de maig del 2015

Un nou capítol del conte viatger de 6è B: Finlàndia





L’ÍRIA I EN MUSSI A HELSINKI (FINLANDIA)



Quan l'Íria i en Mussi eren a l’aeroport de Mèxic van decidir que volien anar a Finlàndia a passar uns quants dies. Quan ja per fi eren a Finlàndia,
van anar a buscar l'hotel que es deia: Scandic Paasi i era de cinc estrelles. Quan van arribar, van deixar l'equipatge a l’habitació i es van dirigir a la catedral de Upenski, però quan estaven a punt de arribar es van trobar el mercat del port o com ho deien allà "kauppatori", en aquell marcat es ven peix acabat de pescar i molt a prop hi queda el port. 
Vam decidir fer-li una ullada ràpida el mercat perquè si s'entretenien molt tancarien la catedral. I així va ser van poder entrar dins la catedral i quan van entrar es van quedar meravellats perquè hi havien moltes pintures, columnes, gegants, làmpares de vidre en forma de diamant i les barres semblaven que eren d'or i també hi havia una cúpula que semblava un aquari i el tenia la catifa vermella. L'exterior era d'un color vermell taronjós i les cúpules eren de color daurat, desprès van anar a la plaça del Senat i la font, quan van arribar a la plaça van buscar un restaurant per dinar, l'Iria va demanar empanadilles de kareli i en Mussi, salmó. Desprès van anar a la catedral de Luterana, quan van entrar van veure una pintura de déu recoberta de detalls d'or i una mica més endavant hi ha una font on hi ha l'aigua sagrada i a fora era tota blanca i les cúpules de color verd. Llavors van anar l'hotel a sopar i a dormir. L’endemà van anar a visitar el Kiasma que era un museu d'art contemporani, després van anar a l'avinguda Esplèndida que seria com la rambla de Barcelona, però els edificis eren antics però reformats i ells quan ho van veure es van quedar bocabadats per aquells edificis tant bonics i l'Íria li va dir a en Mussi: com pot ser que aquets edificis tant antics estiguin en tan bon estat i tan bonics. Desprès van anar a dinar i llavors van decidir anar a veure el parlament però era tard i estava tancat, a l'Iria se li va acudir anar a veure l’església Temppliaukio, quan van arribar, van veure que l’església era sota terra, semblava un teatre per com estaven posats el bancs. Desprès de veure l’església, van anar a l’aeroport i allà decidiran on aniran.

dissabte, 18 d’abril del 2015

El conte viatger de 6è B. Mèxic

 
 
 
Van agafar un bitllet per anar cap a Mèxic. El viatge es va fer etern perquè s’hi van estar dos dies amb avió. Quan van arribar a Torreón es van instal·lar en un hotel de luxe i van descansar una bona estona. Quan van descansar prou se’n van anar a fer una volta per la ciutat per conèixer més el lloc i de cop i volta van veure un grup de gent que portaven flors, anaven colorits i també portaven ninots de calaveres vestits amb flors, barrets grans, etc. L’Íria tota curiosa els va seguir i van entrar en un cementeri, en Mussi es va amagar darrera de l’Íria perquè tenia por. Van veure gent ballant, cantant, menjant i posant rams a les tombes. En Mussi quan ho va veure se li va treure la por i fins i tot es va posar a ballar, van parlar amb la gent i van saber que el que estaven celebrant era el “dia dels morts”.

Quan es va fer de nit, van anar a un restaurant a sopar. L’Íria va demanar uns  “tacos” que es una truita de blat de moro enrotllat ple de carn i verdures i en Mussi va menjar uns “burritos” que es el mateix que els tacos però amb truita de farina i es veu que tots dos son menjars molt típics i se’n van anar a dormir perquè l’endemà tenen que agafar un altre avió cap a ....     
Eloi Formiga
 
 


 

 
 

 

dimarts, 14 d’abril del 2015

El conte viatger de 6è B. Argentina

L'ÍRIA I EN MUSSI

L'Íria i en Mussi han anat a l'aeroport per agafar el seu próxim vol a Argentina. En arribar a Argentina el primer què ha fet ha sigut mirar on estava la seva amiga "Maria". La Maria i l'Íria es coneixen des de petites. l'Íria va venir de petita amb el seu tiet i es van quedar a dormir a casa del pare de la Maria ja que el tiet de l'Íria i ell es coneixien per la feina. Bé doncs quan l'Iria va veure a la Maria va deixar les maletes a terra i va sortir corrents a fer-li una abraçada ben forta i la Maria li va preguntar a l'Iria:
-Què tal? Com va tot? Què ja tens "xurri"?!!! M'has d'explicar moltes coses nena, fa tant de temps que no ens veiem!!! I aquest animaló tan macoo??!!!!
I l'Iria li va respondre:
-Es diu Mussi, me'l vaig quedar un parell d'anys després de coneixe't, i "lo" de novio nooo!!!! Tenir novio ara no!! De moment s'ha de gaudir amb els amics i amigues que quan tens novio fas el mateix. Anem a casa a deixar les maletes i ens ho expliquem tot.

I així va ser, van anar a casa a deixar les maletes i van anar a un restaurant a explicar-se tot "lo" nou. Total, es va fer de nit, van anar a dormir a casa de la Maria, la Maria va ficar un llit inflable per l'Íria, i en Mussi va dormir a la mateixa habitació que elles però amb el seu llit plegable que com és molt petit l'Iria sempre se l'emporta a dins de les maletes. Es van aixecar,es van vestir,es van pentinar etc... I al dia següent com que la Maria coneixia a l'actriu "Martina" de la sèrie "Violetta" van anar a veure-la perquè la germana petita de l'Iria li va demanar si podia anar a veure-la i li recollia un autògraf aprofitant que va anar a dormir a Buenos Aires i van anar a conèixer-la.
Quan va arribar a casa seva l'Íria va al·lucinar perquè a la sèrie era una noieta encantadora, pero en realitat creieu que és aixi? Doncs no, tot el contrari, és com es la Ludmila a la sèrie. Li va demanar la foto firmada i va sortir corrents d'aquella casa.
Aixo sí, feia una calor.... impressionant.
Amb tot això ja va arribar l'hora de marxar a l'aeroport, la Maria la va acompanyar i es van fer una abraçada ben forta i se'ls hi escapaven les llagrimes i tot, pero es van prometre que es tornarien a veure,l'Íria va pujar a l'avió i....

Continuarà...
 


dilluns, 9 de març del 2015

El conte viatger de 6è B. Canadà



L’ Íria i en Mussi van a Canadà



L’ Íria i en Mussi van decidir que anirien a Canadà ,amb vaixell i avió. Primer van agafar l’avió a l’aeroport de Shangai i van anar fins a Portugal. Des de Portugal van agafar un vaixell fins al port de Saint John, Canadà.
Un cop arribats a Canadà van agafar un taxi per anar a Quèbec i es van allotjar a l’hotel Le Priori, de 4 estrelles. Al dia següent van llevar-se i van esmorzar. Durant el temps que quedava per l’hora de dinar van decidir anar a Alberta amb avió (una província de Canadà) . Quan van arribar, primer van anar al Cementiri dels Dinosaures, i van llogar un guia perquè els expliqués tot. El guía va explicar que es diu així perquè allà van trobar ossos de dinosaure. Hi ha com 35 espècies de dinosaures allà. Després van anar al Llac Peyto que també està a Alberta. Un senyor que sap molt sobre el llac els va explicar que es torna d’un blau clar a l’estiu. – És preciós- va dir l’Íria que es va quedar maravellada . Van tornar a Quèbec i com que tenien gana van anar a un dels millors restaurants que hi ha. De primer van demanar un “ Tourtière” , li van preguntar que era al cambrer i ell va dir que és un pastís de carn  que pot ser de porc o vaca i que és tradicional a les èpoques nadalenques però es pot menjar a qualsevol època. De segon, com havien demanat carn de primer, van demanar “friddleheads" i el cambrer els va explicar que són fulles de falguera amb dolç. Van pensar que un acompanyament no estaria malament. Llavors el cambrer els va dir que hi havia un que es diu “trempettes” , que es fa amb pa fregit humitejat amb xarop i cubert de crema. Finalment de postre un “Pudding au chomeur” , és una postre que correspon a una tarta dolça feta a base de caramel.
Van anar a fer la migdiada a l’hotel i en acabar es van dirigir a Toronto, on van fer de científics i van veure coses fascinants. Després van visitar les Catarates del Niàgara, són moltes cascades juntes i molt altes. És magnífic. El nom Niàgara és originari d’una paraula iroquesa que significa <<tro d’aigua>>.
Com havien vingut molt cansats van anar a dormir. Al dia següent molt d’hora van anar fins al Llac Manchado que està a Okanagan Valley. El Llac Manchado és un paisatge d’una bellesa estranya. Són com petits llacs que canvien de color depèn l’estació de l’any. A l’estiu, per exemple són d’uns tons blancs, verds o grocs. Van tornar a l’hotel i estaven fent una xerrada sobre Canadà i ells van escoltar que a Canadà hi ha com dos parts. Una que només es parla l’anglès i una altre que només es parla el francès. Després d’aquells dies tan esgotadors, necessitaven un somni reparador.     

Paula Villasclaras




dimarts, 10 de febrer del 2015

El conte viatger de 6è B. L'Íria se'n va a la Xina.



L'ÍRIA I EN MUSSI SE’N VAN A LA XINA

En sortir de França, l'Iria i en Mussi van agafar un vol cap a la Xina.
En arribar a la China es van allotjar a casa d’una amiga que tenia allà, era una noia catalana, però el seu pare va trobar treball a la Xina i es van haver de mudar. Ella vivia en un barri molt bonic i molt decorat. 
Quan l'Iria va arribar a casa de la seva amiga es van abraçar molt fort perquè feia temps que no es veien. L'Íria i en Mussi van arribar a l'hora de dinar. Com que la seva amiga, que es deia Nathalia, ja feia temps que vivia a Xina, ja estava acostumada al menjar xinès , així que per dinar van menjar :Abalones (que eren unes orelles de mar) amb salsa i enciam.   
Llavors, L'Íria li va preguntar a la Nathalia:
-Què és aquest menjar?
 
I la Nathalia li va contestar :
-Aquest és un plat típic de provincia costera de Fujian, està fet de l'abalon, enciam, champinyons, gengibre, i les cebes, s'acompanya amb unes salses.

Després de dinar van anar a visitar uns quants llocs tipics d'allà com per exemple: la muralla xina, també coneguda com a Gran Muralla, i el temple del cel.
Com que van anar a la tarda no van tenir temps de visitar més llocs, i se’n van anar a casa a dormir. Al dia següent quan es van despertar, van menjar Dim sum que és un menjar tradicional de la Xina que se sol menjar entre mitjans de matí i principis de tarda acompanyat de te.
Després quan van acabar de menjar, van anar tot el dia a visitar més llocs de China, com: El Palau de l’Estiu, Potala, el Palau Imperial, el riu Li, el llac de l'Oest, i per últim les gorges de Longamen.
Van acabar molt cansades i quan van arribar a casa es van caure com pals al llit...

CONTINUARÁ...
                                           Ivanna Gómez