Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris ivanna. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris ivanna. Mostrar tots els missatges

dimarts, 10 de febrer del 2015

El conte viatger de 6è B. L'Íria se'n va a la Xina.



L'ÍRIA I EN MUSSI SE’N VAN A LA XINA

En sortir de França, l'Iria i en Mussi van agafar un vol cap a la Xina.
En arribar a la China es van allotjar a casa d’una amiga que tenia allà, era una noia catalana, però el seu pare va trobar treball a la Xina i es van haver de mudar. Ella vivia en un barri molt bonic i molt decorat. 
Quan l'Iria va arribar a casa de la seva amiga es van abraçar molt fort perquè feia temps que no es veien. L'Íria i en Mussi van arribar a l'hora de dinar. Com que la seva amiga, que es deia Nathalia, ja feia temps que vivia a Xina, ja estava acostumada al menjar xinès , així que per dinar van menjar :Abalones (que eren unes orelles de mar) amb salsa i enciam.   
Llavors, L'Íria li va preguntar a la Nathalia:
-Què és aquest menjar?
 
I la Nathalia li va contestar :
-Aquest és un plat típic de provincia costera de Fujian, està fet de l'abalon, enciam, champinyons, gengibre, i les cebes, s'acompanya amb unes salses.

Després de dinar van anar a visitar uns quants llocs tipics d'allà com per exemple: la muralla xina, també coneguda com a Gran Muralla, i el temple del cel.
Com que van anar a la tarda no van tenir temps de visitar més llocs, i se’n van anar a casa a dormir. Al dia següent quan es van despertar, van menjar Dim sum que és un menjar tradicional de la Xina que se sol menjar entre mitjans de matí i principis de tarda acompanyat de te.
Després quan van acabar de menjar, van anar tot el dia a visitar més llocs de China, com: El Palau de l’Estiu, Potala, el Palau Imperial, el riu Li, el llac de l'Oest, i per últim les gorges de Longamen.
Van acabar molt cansades i quan van arribar a casa es van caure com pals al llit...

CONTINUARÁ...
                                           Ivanna Gómez

dilluns, 20 d’octubre del 2014

Entrevista a l'Eva Gonyi



La Maite i jo (la Ivanna) hem volgut entrevistar a l'Eva Gonyi, una membre de l’associació de dones de Breda. Ella té 49 anys.

1)  FAS ALGUN ESPORT?
Faig padel, gimnàs, i caminar.
2) QUANT TEMPS FÀ QUE ESTÀS A LES DONES DE BREDA?
Fa 7 anys que estic aquí i se m'ha fet molt curt tots aquests anys.
3) ET DEDIQUES A ALGUNA COSA MÉS APART DE LES DONES DE BREDA?
Jo nomes faig les dones de Breda i  sóc mestressa de casa
4) QUE ET VA INSPIRAR PER ENTRAR A LES DONES DE BREDA?
Em va inspirar 1 activitat pel poble, i per les dones.
5) HAS INCORPORAT ALGUNA IDEA PER MILLORAR LES DONES DE BREDA?
A la junta som 10 persones i anem donant idees.
6) PREPAREU VOSALTRES LES FESTES MAJORS DE BREDA?
Nosaltres només provoquem la festa de la Socia, el pessebre vivent, activitats per la festa major, curses, bicicletades i la fira d'entitats.
7) US AGRADA ORGANITZAR AQUESTES FESTES?
Si ens agrada i sempre volem fer propostes pel poble.
8) PREPAREU ALGUNA COSA APART DE LA FESTA MAJOR?
Preparem activitats ludiques i cursets.
9) TU VOLIES FORMAR PART DE LA UNIÓ DE LES DONES DE BREDA?
SI, un dia van venir la presidenta i vicepresidenta i elles m'ho van proposar, jo m'ho vaig pensar i vaig dir que sí.
10) ET TROBES A GUST A L'ASSOCIACIÓ?
Jo em trobo molt a gust i espero seguir uns anys més.
11) QUANTES COMPANYES TENIU ALLÀ?
Som 10 a la junta i cada cert temps ens van substituint.
12) ET TROBES A GUST AMB LES TEVES COMPANYES?
SI, em trobo molt a gust.
13) QUI ES LA PRESIDENTA?
La presidenta és la Dolors Roca.
14) T'AGRADARIA SER LA PRESIDENTA DEL CLUB?
No, ja estic bé formant part de la junta.
15) T'AGRADA COM TREBALLA LA PRESIDENTA?
SI, es una dona molt imaginativa i un model a seguir per la resta de la junta.
16) DE PETITA JA VOLIES SER UNA DONA DE BREDA?
De petita no existia l'associació de dones i crec que les nenes d'avui en dia els hi agradaria formar-ne part.
17) QUAN VAS SABER QUE ERES UNA MEMBRE DE LA ASSOCIACIÓ DE LES DONES DE BREDA, ET VAS ALEGRAR?
A mi m'ho van preguntar i jo vaig dir que sÍ, estava alegre perquè m'ho havien dit a mi.
18) QUINA SERA LA SEGÜENT PROPOSTA PER AL POBLE DE BREDA?
Volem fer el pessebre vivent al “Poble Espanyol” de Barcelona, i sempre millorar el poble.

MOLTES GRÀCIES EVAPER DEIXAR QUE ET FÉSSIM L'ENTREVISTA I CONTESTAR TOTES LES NOSTRES PREGUNTES!
ADÉU!!
                                                                                        IVANNA I MAITE