Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris finlàndia. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris finlàndia. Mostrar tots els missatges

dilluns, 25 de maig del 2015

Un nou capítol del conte viatger de 6è B: Finlàndia





L’ÍRIA I EN MUSSI A HELSINKI (FINLANDIA)



Quan l'Íria i en Mussi eren a l’aeroport de Mèxic van decidir que volien anar a Finlàndia a passar uns quants dies. Quan ja per fi eren a Finlàndia,
van anar a buscar l'hotel que es deia: Scandic Paasi i era de cinc estrelles. Quan van arribar, van deixar l'equipatge a l’habitació i es van dirigir a la catedral de Upenski, però quan estaven a punt de arribar es van trobar el mercat del port o com ho deien allà "kauppatori", en aquell marcat es ven peix acabat de pescar i molt a prop hi queda el port. 
Vam decidir fer-li una ullada ràpida el mercat perquè si s'entretenien molt tancarien la catedral. I així va ser van poder entrar dins la catedral i quan van entrar es van quedar meravellats perquè hi havien moltes pintures, columnes, gegants, làmpares de vidre en forma de diamant i les barres semblaven que eren d'or i també hi havia una cúpula que semblava un aquari i el tenia la catifa vermella. L'exterior era d'un color vermell taronjós i les cúpules eren de color daurat, desprès van anar a la plaça del Senat i la font, quan van arribar a la plaça van buscar un restaurant per dinar, l'Iria va demanar empanadilles de kareli i en Mussi, salmó. Desprès van anar a la catedral de Luterana, quan van entrar van veure una pintura de déu recoberta de detalls d'or i una mica més endavant hi ha una font on hi ha l'aigua sagrada i a fora era tota blanca i les cúpules de color verd. Llavors van anar l'hotel a sopar i a dormir. L’endemà van anar a visitar el Kiasma que era un museu d'art contemporani, després van anar a l'avinguda Esplèndida que seria com la rambla de Barcelona, però els edificis eren antics però reformats i ells quan ho van veure es van quedar bocabadats per aquells edificis tant bonics i l'Íria li va dir a en Mussi: com pot ser que aquets edificis tant antics estiguin en tan bon estat i tan bonics. Desprès van anar a dinar i llavors van decidir anar a veure el parlament però era tard i estava tancat, a l'Iria se li va acudir anar a veure l’església Temppliaukio, quan van arribar, van veure que l’església era sota terra, semblava un teatre per com estaven posats el bancs. Desprès de veure l’església, van anar a l’aeroport i allà decidiran on aniran.