Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris laura. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris laura. Mostrar tots els missatges

dimarts, 27 de gener del 2015

El conte de la Laura Ortega. Capítol 1

ADRIÀ I ADRIANA

Capítol 1

Hi havia una vegada una família de cinc persones, dos adults i tres nens.
Els nens més grans eren bessons. Eren un nen i una nena, es deien  Adrià i Adriana i son rossos amb els ulls marrons.
Dos mesos abans del seu aniversari va néixer el seu germà petit tots estaven molt emocionats perquè tindrien un germanet petit.
Van venir a veure’l els seus tiets els seus avis els seus cosins i ells es van començar a sentir oblidats.
Pensaven que els hi farien mes cas quan  fos el seu aniversari, que ja quedava menys.
El dia del seu aniversari  van venir els seus tiets els seus avis i els seus cosins però tots estaven amb el seu germà petit.
Ells enfadats van anar a la seva habitació  i van estar pensant  una bona estona a veure què podien fer perquè els hi fessin cas  i l'Adriana va dir: - Perquè no fem veure que estem enfadats durant molt de temps?  
I així va ser van fer veure que estaven enfadats i s’insultaven, el picaven, es barallaven…
Van aconseguir-ho, els hi van fer molt de cas però ells continuaven.
Els pares estaven molt preocupats van anar  a portar-los a un psicòleg a veure perquè tenien aquell comportament.
Al cap de moltes moltes sessions van descobrir que era perquè…

CONTINUARÀ

diumenge, 19 d’octubre del 2014

Entrevista a Ivan Heras (Banc del Temps)


Entrevistat: Iván Heras
El Banc de Temps és una xarxa d’intercanvi de serveis entre la gent del poble. És una organització sense ànim de lucre. Ajuda a conèixer els nostres veïns i treballar amb ells per fer poble. També facilita la integració de nouvinguts.

1.      Quan va començar el Banc de Temps?  Va començar al 2010 , al maig es va parlar i a l’octubre ja estava creat. I es van fer els documents, perquè fos oficial.

2.      I per què ?  Hi havia un Banc de Temps al barri de Gràcia i ens va cridar l’atenció que no s’utilitzés els diners i tot fos amb temps.

3.      Com funciona?  Quan un soci es vol apuntar ha d’emplenar una sol·licitud i oferir els seus serveis, és responsable dels seus serveis. Hi ha una llista amb els serveis que només poden veure els socis.

4.      Quantes persones sou ara mateix?  Ara mateix som 142 . S’hi està apuntant molta gent, en un mes ja s’han apuntat 15 persones.

5.      Com es fa per apuntar-se?  S’ha d’anar al Centre Cívic dimarts i divendres de 18:30 a 20:00 i dimecres de 9:30 a 11:00. Per e-mail: bancdetempsdebreda@gmail.com o buscar ‘bancdetemps de Breda’ al Facebook, o al nostre blog bancdetempsdebreda.wordpress.com

6.      Iván , tu que ets un dels socis fundadors que significa el Banc de Temps per tu ?   Conèixer molta gent i veure com la gent a través del Banc de Temps es conegui i s’ajudi entre ells.

7.      I els demès que creieu que pensen del Banc de Temps?  Crec que els agrada perquè participen i s’apunta molta gent.

8.      A la gent que no coneix el Banc de Temps que els hi diries per tal que s’apuntessin?  No hi ha diners entremig i és una manera d’ajudar-nos entre tots.

9.      Creus que va ser una bona idea?  Sí, desprès vam començar i vam veure que a molta gent els va agradar. Primer érem 10 i ara ja som 142. Calculem que les activitats del Banc de Temps impacten entre el 5% i el 8% de la població total. Aquestes 142 persones només són els adults i no totes les parelles, els menors i els avis que també participen.

10. A través del Banc de Temps què fas?  Vaig a ioga , i més endavant demanaré electricitat i ajuda per la mudança. Per la meva banda, ofereixo cuina tailandesa i món laboral, currículum.

                                                       Laura i Paula  19/10/14  6éB