Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris . Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris . Mostrar tots els missatges

dilluns, 8 de juny del 2015

Projecte viatger de 6èA

Ara és en Neo qui fa viatjar la Matilda, però... no sabem on!
 
La Matilda a...


Un dia més,viatjo en aquesta ocasió en avió, amb Fruti dins d'una caixa per no

ser descobert. Els micos no poden volar als seients de les persones. Quan van aterrar

a la ciutat més moderna del món he descobert que tothom porta una vestimenta molt

diferent que a la resta dels llocs on hem viatjat. Als carrers no més hi ha homes

amb vestits blancs i amb el cap tapat, crec que perquè fa molta calor. Parlen una

llengua molt complicada i no entenc res. Agafem un taxi per anar al zoològic per

trobar la tan buscada mare d'en Fruti. Als carrers no hi animals,semblen prohibits, ni

gossos ni gats. En aquest moment he pensat que disfressar en Fruti de nen petit per

passar desapercebut és el millor. Fruti sembla un nen de sis anys i amb aquesta

disfressa hem pogut entrar en aquest parc, amb la mala sort de que no hi és tampoc.


Obsevant el cel es veu el que em sembla l'edifici més gran del món. Pel

carrer no deixen de passar cotxes milionaris i les poques dones que veig porten tot el

cos tapat i de color negre. No puc comprar res de beguda i menjar perquè la moneda

i els bitllets són diferents. La moneda es diu dir-han. El zoo és molt bonic, gran i net
però en Fruti està trist encara per no trobar la seva mare. Sembla que fa més de cinquanta graus de temperatura, és un infern i he de treure el meu amic Fruti de la caixa perquè es pot ofegar de calor. En aquest moment un policia el veu i crida no sé quines paraules i amb les mans alçades. Vaig dir a Fruti:
_corre tot el que puguis! Quina sort!

Hem arribat a un tren que surt ara mateix, no sé en quina direcció.

dissabte, 23 de maig del 2015

Sortida al Parlament

Aquest passat dilluns dia 18 de maig, els alumnes de 6è de l'Escola Montseny vam assistir al Parlament de Catalunya, i ens van ensenyar les seves instal·lacions i el funcionament de la cambra de diputats.
 
Aquí sota podeu veure un petit recull de les fotos que es van fer durant aquell dia.
 
 

dilluns, 11 de maig del 2015

PROJECTE VIATGER A 6è A



Avui és l'Albert qui fa viatjar els nostres protagonistes...

 Matilda i Fruti a Argentina
Dilluns al matí vaig arribar a l`aeroport de Buenos Aires a les 8 del matí. El viatge des de Canadà va ser molt tranquil. Un cop vaig arribar a Buenos Aires el primer que vaig fer va ser treure´m l´anorac ja que amb el canvi d´hemisferi havia canviat d´estació i feia molta calor.
Vaig agafar un hotel de 5 estrelles al costat de l´”Obelisco” al mig de Buenos Aires. Vam anar a dinar les típiques empanades Argentina, asado de tira i de postres un pankeke de dolç de llet. Per cremar aquest dinar vanar a ballar un tango al costat del camp de River Play. L´endemà vam continuar la visitant la ciutat: El barri de caminito ,el barri de Palermo, la “casa rosada”, lloc on viu la presidenta del govern, el camp del River Play i Boca Junior i la nit abans d’agafar un avió cap a les cataractes d’ Iguazú vaig prendre un mate amb en Fruti.
El dimecres ja érem a les cataractes que hi ha just a la frontera entre Argentina i Brasil. Hi ha salts d´aigua de mes de 70m al mig de la selva on també hi viuen molts animals. Entremig de tants animals vam mirar si trobàvem la  mare d´en Fruti però no la vam trobar. El dijous vaig marxar de les cataractes d´Iguazú direcció al desert de Salta que està al nord-oest d’ Argentina, just al costat de la serralada dels Andes. En aquesta regió hem menjat llama guisada amb pastanagues.
L’ endemà divendres vam tornar a agafar un altre avió cap el sud d’ Argentina , a l’ aeroport de Calafate, per veure el glaciar més gran del món. Allà nevava i feia molt fred i vàrem decidir anar aviat a un restaurant a sopar, vam menjar el típic cordero patagónico que ens va agradar molt.
El dissabte vam tornar a Buenos Aires i vam anar al matí a banyar-nos al riu de la Plata i després de dinar vam anar a veure un partit de futbol entre el River Play i el Boca Junior. Va guanyar el River Play 3 a 1.
El diumenge abans d’anar a l’aeroport vam anar a un centre comercial a comprar Alfajores de dolç de llet i una enganxina per posar a la maleta d’Argentina. Vam agafar un taxi cap a l’aeroport de Buenos Aires direcció a ........

Albert

dimarts, 28 d’abril del 2015

PROJECTE VIATGER DE 6è A

Aquí us deixem els capítols de l'Anna Parés i en Mammadou, que han fet viatjar la Matilda i en Fruti a nous països!!



IX. LA MATILDA I EN FRUTI A ALEMANYA


Jo i en Fruti vam anar a l’aeroport de Japó per agafar un avió que ens portés cap a Alemanya.
Quan vam arribar ja era tard i i volíem anar a descansar .Vam pujar a un autobús que ens portaria fins a un hotel on ens allotjaríem aquesta setmana. Quan vam arribar a l’hotel jo i en Fruti vam decidir anar a dormir perquè estàvem molt cansats.
L’endemà vam anar al zoo a veure si trobàvem la mare den Fruti però no la vam trobar.
Com que teníem gana vàrem dinar Brezel que es un tipus de pa i sülze que es un tipus d’embotit i en Fruti va dinar un plàtan i iogurt.
A la tarda vam anar a Allianz Arena, aquest camp esta a Munich, una ciutat d’Alemanya. El dia següent vam veure dos de les festes tradicionals de Alemanya, una es diu oktoberfest que és la festa popular i més gran del món i l’altre és diu Schützenfest que és una festa de punteria.
Dos dies després vàrem anar a visitar Quedinburg esta situat al nord de les muntanyes Harz. Tres dies després vam agafar les maletes i vam anar a l’aeroport per anar aaaa...
MAMADOU



XII. Matilda i Fruti a Noruega
Vam aterrar a l’aeroport de Noruega i d’allà, com que estàvem molt cansats del viatge, vam anar a l’hotel on havíem reservat una habitació.
Per poder anar-hi vam haver d’agafar un taxi, doncs estàvem a Oslo i era força lluny. Quan vam arribar a l’hotel vam anar a l’habitació, vam menjar salmó fumat i ens vam quedar adormits en un tres i no res, estàvem esgotats.
L’endemà al matí, un cop havíem esmorzat vam sentir molt xivarri, vàrem
sortir i feia un fred que pelava, vam preguntar que passava i ens van dir que era un manifestació d’estudiants.
A la tarda ens vàrem quedar a l’hotel i vam mirar per Internet sortides que podíem fer. Ens vàrem apuntar a dues sortides per fer durant la nostra visita a Noruega. Una era anar a veure l’església que ens van dir que era molt xula i l’altra sortida era per anar a un museu de Víquings.
El dia següent vam anar a fer la sortida de l’església, era molt xula, aquesta es trobava al poble de Gol, però l’any 1884 van desmuntar-la i van tornar-la a construir al museu del poble noruec. Era feta de fusta i va construir-se durant els segles XII i XIII. Va ser una sortida molt divertida i vam passar-ho molt bé.
El quart dia vam anar a fer la sortida del museu de Víquings, aquesta va ser la millor sortida que vam fer, vam sentir-nos com autèntics Víquings, vam veure els seus vaixells, les seves armes i tota la vestimenta que portaven per enfrontar-se contra els enemics. Va ser súper emocionant i
vam passar-ho molt bé.
El penúltim dia vam anar al zoo per si hi havia la mare den Fruti , però no hi era.
L’últim dia vam anar a l’aeroport i vam comprar una bandera i vam agafar l’avio fins a……….
Anna Parés.

dimarts, 21 d’abril del 2015

PROJECTE VIATGER A 6è A



És el torn de l'Eva, que ha investigat molt per presentar-nos el nou destí de la Matilda i en Fruti...
 
Matilda i Fruti a Madagascar
L’últim avió que vam agafar ens ha portat fins a l’aeroport d’una illa Africana que té el nom d’una pel·lícula.
En aquesta illa fa molta, molta calor, hi ha selves molt grans, estem a l’hemisferi sud , però tranquils, que la gent no camina del revés.
Estem buscant un hotel a Antananarivo, la capital d’aquest país. Des d’aquí , farem una visita a la ciutat i també al zoo, a veure si hi ha sort, i trobem pistes sobre la mare d’en Fruti.
Després d’acomodar-nos a l’habitació de l’hotel i d’haver fet una dutxa, en Fruti i jo estem morts de gana, així que anem a menjar alguna cosa.
Hem demanat per menjar diferents plats típics com: vegetals i arròs amb coll de bou, pollastre amb llet de coco, i de postres salady voankaso, que té un nom molt complicat però és amanida de fruita. El menjar ens l’han servit molt calent, i jo no ho sabia, però aquí, no és costum servir la beguda amb el dinar. Després de dinar ens hem inflat de beure aigua de coco. Un cop estem tips, anem a descansar, demà serà un dia dur.
Avui ens hem llevat com nous, hem descansat molt, tot i que feia molta calor i els mosquits se’ns volien menjar. Després d’esmorzar,  hem estat buscant un zoo, però un malgache, que és com es diuen els habitants d’aquesta illa, ens ha dit que aquí si volem veure animals, el que hem de fer és un safari. El lloc ideal per anar a fer un safari, és al parc nacional de Isalo, situat al sud-est de la illa.
Hem vist tortugues, lèmurs, civetes, conills, però el que més hem trobat, han sigut iguanes i camaleons. També hem vist alguna boa, però de la mare d’en Fruti ni rastre.
El dia següent hem anat a fer turisme per la capital, amb una moto llogada. Hem anat a veure el Palau Reial i el Zoma, que és el mercat d’allà.
A la zona alta de la ciutat, hem visitat el Rova, que és una ciutat fortificada. També hem visitat el Manampisoa, que és el museu històric de la ciutat.
El quart dia decidim visitar la part sud de la illa, anem a una ciutat que es diu Tulear. Aquí anem a una platja i fem submarinisme. Visitem la gran barrera de coral que hi ha davant de les seves costes. En aquesta ciutat també visitarem el gran mercat de conxes marines i un jardí botànic.
El dia següent hem anat a la ciutat de  Morondava, que està situada entre els rius Mangoky i Manambolo, a fer un excursió amb un 4x4 i visitar el passeig dels baobaps, que són un arbres gegants amb un tronc preciós.
L’últim dia el volem aprofitar per veure un illa molt propera,  anomenada Nosy Be, és una illa formada per volcans. Li diuen la illa dels perfums, perquè cultiven canya de sucre, cafè, vainilla i pebres de diferents colors. També hem visitat les platges de sorra blanca.
Amb això acabem la nostra visita a aquesta illa, i tot i que a la pel·lícula que té el mateix nom que la illa surten molts, aquí no hem vist ni un pingüí, i seguidament tornem a l’aeroport per a continuar el nostre viatge.

Eva

dimecres, 18 de febrer del 2015

El judici i la crema de la reina Carnestoltes

Finalment, el Dimecres de Cendra ha arribat a la nostra escola i els alumnes de 6è han interpretat el judici de la reina Carnestoltes. S'ha decidit cremar la reina del Carnestoltes davant de tots els nens i les nenes de l'escola, els quals estaven presents en l'acte. 
Aquí podeu veure els dos vídeos d'aquest esdeveniment.

Esperem que hagi estat una bona tarda per vosaltres!




dimarts, 17 de febrer del 2015

Acrosport a Educació Física

Hola alumnes de 6è!

Voleu veure les figures d'acrosport que vau fer a Educació Física amb en Yerai?

Aquí les teniu. Han quedat molt i molt bé!



dilluns, 16 de febrer del 2015

El conte d'en Jordi Badia. Capítol 15



LES AVENTURES D’UN NOI ANOMENAT JORDI

CAPÍTOL 15

-Sí, sóc jo. –Va respondre en Juan Carles. –Em pots dir Pacheco.
-D’acord, en què et puc ajudar?
-Doncs vinc a informar-te. Quan sortiu de l’escola connectat a l’Skype.
-D’acord. Però per què?
-Tu ja ho veuràs.
I se’n va anar carrer amunt fins que el noi el va perdre de vista.
Va anar cap a la porta i va entrar. Llavors va processar la informació que li havia donat a en Juan Carles Pacheco Tornactuar i va decidir anar corrents a explica’ls-hi aquells fets i van quedar tots aquella tarda per l’Skype. Al migdia, va sortir a les 14:00 cap a l’escola on van quedar per preparar-se la tarda d’Skype. Es preguntava si els ferien moltes preguntes o no, com es dirigirien cap a ells...
Al final es va fer l’hora d’entrar a classe i en aquella hora tocava castellà. Feien teatre i s’ho van passar la mar de bé. En Jordi era el Sastre Valent.
-Mama, ja sóc a casa!!!
-D’acord, fill.
Va berenar i va fer els deures el més ràpid possible per anar a l’ordinador però resulta que el trucava un familiar de França i el va tenir mitja hora al telèfon. Ja era l’hora. Va anar a la seva habitació i va encendre la regleta de l’electricitat. Va encendre l’ordinador i la pantalla. Va posar la contrassenya i va obrir de seguida l’Skype.
Tenia un missatge nou i ja hi havia amics seus connectats.