Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris redaccions. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris redaccions. Mostrar tots els missatges

diumenge, 5 d’octubre del 2014

Idees i temes per escriure contes o redaccions

Tal i com us vam explicar, d'ara endavant tots els alumnes que vulguin escriure un conte per capítols o bé redaccions sobre alguns temes interessants podran fer-ho, i a més rebran una recompensa final en cas que ho fagin molt bé. 

Us recordem que els textos han de tenir una extensió mínima d'una pàgina i els escrits han de ser de qualitat (sense repeticions de paraules, amb bona presentació, etc)

Feu una pluja d'idees i penseu molt el que voldreu explicar. Aqui sota us donem un llistat d'idees i propostes.

Idees per fer un conte: 

-Històries que us agradin relacionades amb la natura i la fantasia. 
-Barrejar personatges d'històries que coneixeu però amb arguments nous. 
-Pensar en màquines del temps que ens porten a altres èpoques de la història on podríeu canviar la història.

-Pensar una història amb animals estranys que fan tota mena d'accions sorprenents, o amb màquines que fan feines impossibles o amb objectes nous raríssims descoberts pels humans. 
-Explicar contes coneguts com "La Caputxeta vermella", "Hansel i Gretel", "Patufet", "El gat amb botes", 
"La llebre i la tortuga", etc però canviant els personatges, el seu comportament i també el seu final. 
-Pensar en personatges de pel·lícules de Disney o de còmics per escriure històries.
Per exemple, podeu escriure els còmics de "Mortadelo y Filemón" de manera narrativa (Hi havia una vegada un agent secret que es deia Mortadelo...). 

Temes per fer una redacció: 

- Quan sigui gran vull ser….. 
- Un somni (o un malson) 
- El dia que vaig néixer 
- El millor dia de la meva vida 
- Un viatge meravellós
-Quin és el significat de la vida? 
- Si jo fos Déu
 -Quan jo tingui fills….. 
- La meva família 
- La meva mascota (si no en tens, quina t'agradaria tenir i com seria) 
- Una història de terror (còmica, romàntica, real, fantàstica….) 
- Si hagués nascut a……. 
- Si el meu amic estigués trist…… 
 - Si el meu pare fos un marcià…. (Si la meva mare fos….. Amb la meva família hi viu un……..) 
- Si jo em perdés pel bosc….. (Si jo hagués de viure sol) 
 - Si jo entrevistés a……….. li demanaria………….. 
- Si jo fos… (el personatge d’un llibre o d’uns dibuixos animats… un joc) 
- Si jo fos……. (inventor, mestre, pare/mare de família…) 
- Si jo fos……un animal (un vehicle, un arbre….) 
- Si jo fos famós (si fos cantant, ric, polític, actor) 
- Si jo tingués poders (si fos invisible, si sapigués volar….) 
- El meu millor amic/a 
- Si visqués a un altre planeta…….. (al Pol nord, a un desert, a Àfrica, a una planta, als núvols….) 
- El meu millor regal 
- Els meus tres desitjos (les meves pors) 
- La meva biografia (inventada)
 - Si jo fos un vampir (una sirena, un minotaure, un centaure….) 
- Si jo transpassés la tele (la Playstation, la Wii….)